Elina - Livet på min pinne

Om jag är...

Kategori: Inja

...peppad på agilityåret 2018? Det kan man säga.

Jag har äntligen fått en ny tävlingsbok då jag var klantig nog att tappa bort den första. Tur att alla resultat och mätningar förs in på tävlingsdatabasen, annars hade jag ju varit rökt!

Just nu så satsar jag på att starta fyra hopplopp i klass 2 i april och OM vi skulle lyckas få med oss en pinne där så vill jag starta vår första klass 3 i slutet på april. Men det är bara drömmar och visioner. Men det vore sjukt stort för mig! Det långsiktiga målet och jag haft är att få träna fram min första agilitychampion, det vore så roligt. Vägen dit känns lång men ändå bra påbörjad.
 


Vi har under vintern fått plats i en tävlingsgrupp som tränar gemensamt en gång i veckan och det har varit så himla smidigt. Förra vintern så tränade jag mycket själv och alltid på förmiddagarna men nu blir det oftast på helgerna eller kvällarna eftersom de andra har jobb att sköta på vardagarna.
 
Måste erkänna att jag också suktar efter en kelpie liiiiite lite grann, men det är bara att inse att det inte blir någon på flera år. Men som jag skrev tidigare, drömmar drömmar. För nu får det räcka med en övertaggad råtthund liksom.
 
 
Vi måste träna lite hoppteknik har jag insett..


Kommentera inlägget här: