Elina - Livet på min pinne

Rörd

Kategori: Happening

Vuxna sa ”tiden går så fort” och man kunde inte riktigt förstå. Det kan jag fortfarande inte men jag har insett att det är fanimej sant. Sedan vi bytte föräldraledighet med varann så har jag jobbat snart två månader och det känns som att varje dag, vardag som helg, är ganska likadana. Märkligt. Eller kanske inte. Det kanske har att göra med att ett barns rutiner inverkar på ens liv.


Det har blivit tre agilitytävlingar, en hel del idéellt arbete i BSHK som kommitéansvarig och som kursledare. Jag fyllde 30 år och familjen firade med oss den helgen. Och så blev jag överraskad av mina underbara vänner med firande helgen efter. Herregud vad jag har varit bortskämd med blommor och presenter och överraskningar och gud vet allt. Blir så rörd när folk lägger tid på att göra saker för mig. Jag känner alltid att jag inte riktigt är värd det och jag blir så himla glad och överväldigad.


Snart är det till och med semester. Vad händer liksom? Swish! Fast inte som i betaltjänsten.
Kommentera inlägget här: