Elina - Livet på min pinne

Tre lopp in

Kategori: Inja

Agilitysäsongen är i gång. Vi inledde med fyra hopplopp inomhus i Söråker där Inja var helt bananas. Tog alla hinder lite hur som liksom. Vi fick med oss en tredjeplats på 5 fel.


Sen var det dags för debut i agilityklass 3 i Piteå i ridhus. Vi diskade alla tre lopp men Inja gjorde så många fina detaljer på de svåra delarna så jag var så nöjd!


Härnösand stod som nästa där första agilityloppet var.. kaos. Det andra var riktigt bra med bra tid och med ett fint running med en 5:a på på A’et. Första hopploppet var så jävla bra men Inja river första hindret. Alltså. När händer det? Jo precis nu när vi var överlägset snabbast. Andra hopploppet blir Inja så rädd för speakerhögtalaren som sprakar till precis innan vår start så hon flackar iväg, hur rädd som helst, och jag lyckas fånga upp henne så vi kan göra loppet felfritt från tredje hindret. Tur att vi fick gå ut med en bra känsla iaf, men ack så surt. 


Nu väntar hemmatävlingar i Umeå och jag måste säga att jag har noll förväntningar. Det får gå som det går. Vi kommer ha heldagar så iaf jag kommer vara helt slut på. 

Kommentera inlägget här: